Skip to content Skip to footer

Pravidlo 80/20 a jak ho využít na sociálních sítích

Pravidlo, které ti může usnadnit život. Tak by se dal popsat koncept 80/20, známý také jako Paretovo pravidlo.

O co vlastně jde?

Paretovo pravidlo říká, že 80 procent výsledků vychází z 20 procent vloženého úsilí. V podstatě mluví o investování energie tam, kde to má smysl. Můžeme se tak zaměřit na klíčové aspekty a maximalizovat výkon nebo efektivitu.

Obvykle předpokládáme, že čím víc úsilí vynaložíme, tím více výsledků budeme mít. Realita je ale většinou odlišná.

Paretovo pravidlo se da využít v různých oblastech života:

  • 80% příjmů podniku pochází od 20% zákazníků (podnikání)
  • 80% příjmů podniku pochází od 20% zákazníků (podnikání)
  • 80% času chodíme ve 20% našeho oblečení (móda)
  • 80% informací nastuduješ za 20% času (studium)
  • 80% radosti ti přináší 20% blízkých lidi (vztahy)

Důležité je tedy prioritizovat. Nejdříve udělej to, co ti přináší největší výsledky.

Jak pravidlo využít na sociálních sítích?

  • 80% prodejů z 20% obsahu
  • 80 % obsahu na sociálních sítích by mělo být hodnotné pro tvoje publikum

Stačí, když jen 20% tvého obsahu na profilu bude prodejních. Soustreď se na kvalitu těchto příspěvků, planuj dopředu a nemusíš tak zahlcovat své sledující prodejním obsahem a přesto můžeš prodávat.

Lidé nechodí na sociální sítě kvůli reklamám. Co lidé od sociálních médií skutečně chtějí, je inspirovat se, dozvědět se něco nového nebo se prostě jen pobavit. Uživatelé sledují značky, protože nabízejí víc než jen prodej svých produktů a služeb — užitečný, vzdělávací a zábavný obsah, který pomáhá prezentovat jejich odborné znalosti a udržuje zájem publika.

Využíváš pravidlo 80/20?

© 2023 Eliška Procházková