Skip to content Skip to footer

B-roll záběry a jak je využít na sociálních sítích

B-roll záběry pro sociální sítě

Už jsi někdy slyšel(a) o „B-roll záběrech/videích“? A víš, že ti mohou neskutečně pomoct ušetřit čas při tvorbě obsahu na sociální sítě?

Hlavní rozdíl mezi A-roll a B-roll záběry

A-roll = Primární záběry, tedy ten hlavní obsah našeho videa.

B-roll = Sekundární video materiál, který doplňuje dějovou linku hlavního videa, slouží pro oživení, dokreslení atmosféry. Pomáhají rozvíjet příběh a udržet pozornost diváka.

Na příkladu: Stojím před kamerou a mluvím o výběru vhodného fotoaparátu pro začínající fotografy (to je a-roll záběr). Přidávám prostřihy na zmatenou osobu, která se nevyzná v široké nabídce fotoaparátů, a na jednotlivé modely fotoaparátů (b-roll).

Ber tenhle popis, prosím, jako zjednodušený. Pořád se tu bavíme na úrovni natáčení videí na sociální sítě, né v oblasti profesionální video produkce.

Vytvořené b-roll záběry pak můžeš, na sociálních sítích, použit jako:

1. Doplněk pro hlavní video

2. Záběry k voiceoveru

3. Záběry k textovým reels

Jak získat B-roll záběry

Máš dvě možnosti. Buď si budeš natáčet vlastní (doporučuju), nebo si nějaké stáhneš z volně dostupných videobank, jako je třeba Pexels.

Tipy na B-roll záběry

  • Videa z procházky
  • Práce na notebooku
  • Z kavárny
  • Květiny
  • Četba knihy
  • Zapisování do deníku

Vše se odvíjí od tématu profilu a oboru podnikání. Jako kosmetička se budeš natáčet třeba v salonu, při péči o pleť a výběru produktu.

Co z toho plyne? Natáčej svůj každodenní život – všechno, co tě napadne, co děláš během dne. B-roll záběrů není nikdy dost. Toč do zásoby a ušetří si tak čas při tvorbě příspěvků.

Máš myšlenku, kterou chceš sdělit svým sledujícím? Vyber k tomu vhodné B-roll video, přidej text a nový reel je za pár minut na světě.

A ještě malý tip na úplný záběr: Vytvoř si v telefonu složky, kde budeš mít své B-roll záběry na jednom místě a vždy při ruce.

© 2023 Eliška Procházková