B-roll záběry pro sociální sítě
Už jsi někdy slyšel(a) o „B-roll záběrech/videích“? A víš, že ti mohou neskutečně pomoct ušetřit čas při tvorbě obsahu na sociální sítě?
Hlavní rozdíl mezi A-roll a B-roll záběry
A-roll = Primární záběry, tedy ten hlavní obsah našeho videa.
B-roll = Sekundární video materiál, který doplňuje dějovou linku hlavního videa, slouží pro oživení, dokreslení atmosféry. Pomáhají rozvíjet příběh a udržet pozornost diváka.
Na příkladu: Stojím před kamerou a mluvím o výběru vhodného fotoaparátu pro začínající fotografy (to je a-roll záběr). Přidávám prostřihy na zmatenou osobu, která se nevyzná v široké nabídce fotoaparátů, a na jednotlivé modely fotoaparátů (b-roll).
Ber tenhle popis, prosím, jako zjednodušený. Pořád se tu bavíme na úrovni natáčení videí na sociální sítě, né v oblasti profesionální video produkce.
Vytvořené b-roll záběry pak můžeš, na sociálních sítích, použit jako:
1. Doplněk pro hlavní video
2. Záběry k voiceoveru
3. Záběry k textovým reels
Jak získat B-roll záběry
Máš dvě možnosti. Buď si budeš natáčet vlastní (doporučuju), nebo si nějaké stáhneš z volně dostupných videobank, jako je třeba Pexels.
Tipy na B-roll záběry
- Videa z procházky
- Práce na notebooku
- Z kavárny
- Květiny
- Četba knihy
- Zapisování do deníku
Vše se odvíjí od tématu profilu a oboru podnikání. Jako kosmetička se budeš natáčet třeba v salonu, při péči o pleť a výběru produktu.
Co z toho plyne? Natáčej svůj každodenní život – všechno, co tě napadne, co děláš během dne. B-roll záběrů není nikdy dost. Toč do zásoby a ušetří si tak čas při tvorbě příspěvků.
Máš myšlenku, kterou chceš sdělit svým sledujícím? Vyber k tomu vhodné B-roll video, přidej text a nový reel je za pár minut na světě.
A ještě malý tip na úplný záběr: Vytvoř si v telefonu složky, kde budeš mít své B-roll záběry na jednom místě a vždy při ruce.